SANDAKAN: Pemimpin Kemajuan Rakyat (PKR) Elopura, Chan
Tzun Hei, menyatakan rasa kesalnya terhadap pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri
(LHDN) yang didakwa seolah-olah tidak bertanggungjawab dalam mengendalikan
Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).
Katanya, ini kerana orang ramai terpaksa berulang-alik ke
pejabat-pejabat Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat (UPKR) khususnya UPKR Elopura
semata-mata untuk mendapatkan maklumat mengenai pemberian bantuan itu.
Katanya, UPKR Elopura tidak tahu menahu orang ramai perlu
pergi ke pejabat mereka untuk berurusan soal mendapatkan bantuan itu
sehinggalah pada satu mesyuarat mengenai pemberian bantuan BR1M di Bilik
Gerakan, Majlis Perbandaran Sandakan (MPS) petang Isnin lepas.
“Kalau kita tengok, pejabat kami dipenuhi orang ramai yang
ingin mendapatkan maklumat berhubung pemberian baucar BR1M ini sedangkan kami
tidak tahu menahu orang ramai perlu ke pejabat UPKR,” jelasnya.
Chan yang ternyata kesal dengan cara perkhidmatan LHDN
memberitahu bahawa pihaknya terpaksa memaklumkan orang ramai supaya pergi ke
Dewan Masyarakat Sandakan pada Khamis ini (hari ini) untuk mendapatkan baucer
bantuan itu.
Tinjauan yang dibuat mendapati orang ramai mula
mengunjungi pejabat UPKR Elopura sejak pagi dan menyatakan rasa kesal kerana maklumat
yang diberikan tidak mengelirukan.
“Mereka cakap pergi ke pejabat Elopura tapi sampai sini
tiada pula. Apa ni ... buat penat saja,” kata seorang penerima yang enggan
namanya disiarkan.
No comments:
Post a Comment